Setmana de la Fruita

Des de l’AMPA Escola Sant Climent creiem fermament en la importància d’inculcar hàbits alimentaris adequats des de la infància i per aquest motiu donem especial importància a incorporar la fruita i verdura a cada àpat, tant a casa com a l’escola.

Des de fa ja uns anys, ens esforcem per participar en aquesta campanya any rere any i gestionem els tràmits i logística necessaris per donar via verda a la Setmana de la Fruita.

¿Com funciona la Setmana de la Fruita?

El PLA FRUITA A L’ESCOLA és una iniciativa de la Unió Europea que a Catalunya es fa efectiu mitjançant una acció coordinada del Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, el Departament de Salut i el Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.

Una vegada al mes ens fan arribar fruita i verdura fresques de manera GRATUïTA, i és l’AMPA qui s’encarrega de la preparació i distribució entre els infants de l’escola a l’hora del pati com a esmorzar. I enguany, com a novetat, també tindrem fruita per berenar!

Per a dur-ho a terme, cada mes demanem ajuda a les famílies, a través dels grups de difusió de whatsapp o del facebook, informant del dia, l’hora i el lloc on la preparem i emplatarem la fruita per distribuïr-la entre els alumnes. I, per poca estona que sigui, és important la implicació de les famílies en aquest projecte.

Un cop la fruita arriba als infants, els expliquem els beneficis i propietats de les fruites i verdures que es reparteixen per a que coneguin de primera mà la diversitat que hi ha.
Intentem així evitar el més possible altres aliments amb menys valor nutricional com llaminadures, brioixeria, begudes refrescants…

Mil gràcies per compartir aquest projecte.

VINE I PARTICIPA!!!