Guia d´Alimentació Saludable a l´Etapa Escolar 2017

Benvolgudes famílies,

Us adjuntem un enllaç  on podeu consultar la nova Guia d’Alimentació Saludable a l’Etapa Escolar del 2017, divulgada per l’Agencia de Salut Pública de Catalunya.
Es tracten de recomanacions per a una alimentació saludable tant a l’escola com a casa.
El passat dijous 5 d’abril va tenir lloc al centre Can Massallera de Sant Boi la presentació de la Nova Guia a càrrec de la Maria Manera, nutricionista i una de les autores.
Com a punts importants i de novetat respecte a la guia anterior es va parlar de les següents recomanacions per als menús escolars:
– Eliminació dels aliments considerats insans. Ja no es plantegen mínims, directament no haurien d’aparèixer als menús escolars.
– Reducció a 1 dia setmanal la carn vermella (només es considera blanca la de conill i au)
– Preferència dels làctics sense sucre
– Consum de farines i pa integral
– Augment del consum de llegum
– Vigilar amb l’excés de sal als menús infantils.
També es va parlar de la problemàtica dels esmorzars i els berenars, actualment hi ha un consum molt elevat de sucres a les dietes infantils i pot esdevenir un factor implicat en problemes de salut futurs, es va destacar la importància de treballar també aquest aspecte.
Esperem que la trobeu interessant,
Salutacions